Aku Adalah Aku...
~PANCAKE~
Friday, December 21, 2012 @ 1:02 AM | 0 Comment [s]

Assalamualaikum semua...

Hari Jumaat merupakan hari terbesar umat Islam.. marilah kita menyambutnya dengan memperbanyakkan sunnah2 Rasulullah.. antaranya mandi sunat hri jumaat, baca surah Kahfi dan potong kuku... Hari tu tengok rancangan 30 minit Ustaz Don.. ustaz Don kata dapat pahala potong kuku hari Jumaat hanya sampai Solat Jumaat sahaja.. lebih daripada tu dapat pahala membersihkan diri... maknanya, klu potong sebelum solat waktu Solat Jumaat, kita akan dapat 2 pahala, iaitu hari jumaat dan bersihkan diri.. sama2 kita amalkan... InsyaAllah... ^__^

jauhnye pusing.. huhu.. sebenarnya nak cerita yang ni.. 

Pagi semalam (Khamis) dan pagi sebelumnya (Rabu) saja la try buat pancake Sri Kaya... Hari pertama buat, alhamdulillah jadi... resepinya fadh ambil dari blog Che Mat Gebu.. (http://www.tiffinbiru.com/2011/06/seri-kaya-pancaketembam-nyaaa.html).. terima kasih Che Mat Gebu kerana berkongsi esepi yang sedap ni.. tapi fadh buat tidak segebu yang Che Mat Gebu buat..

my first trial (Rabu)... bawah ni gambar pancake yang pertama fadh buat...

along kata xgebu.. huhu..

keesokan harinya (Khamis).. along suruh buat lagi.. along kata buat banyak2.. doublekan resepi.. hehe.. fadh pun taat la.. doublekan resepi tu... ini lah hasilnya... lagipun ramai orang, so adelah yang tukang habiskan nti.. hehe..

banyakkan?? huhu..

much better than before.. gebu la sikit.. :)

yang ni fadh punya.. 
yum3.. 
^_^

sekian sahaja... wassalam..









Older Post | Newer Post


Story About Stuff Links




Thanks