Aku Adalah Aku...
~BiNtAnG~
Thursday, January 26, 2012 @ 2:08 AM | 0 Comment [s]

Assalamualaikum...


lama sudah rasanya tak menulis... fadh tak pandai menulis kat blog macam blogger yang lain.. tapi hari ni fadh nak memenuhi entry blog nie.. sempena cuti raya cina ni kan, fadh banyak jumpe budak kecik.. sume comel-comel.. geram~~ mereka cute sangat~ walhal baru jumpa mereka dua kali.. tapi masa jumpa tu, macam da lama je... masa jumpa kali pertama, mereka semua masih kecil lagi, bawah 5 tahun.. (ayat macam budak skola rendah =.=")


Hari Ahad lepas (22/1/2012), pergi rumah kawan mak.. berkenalan dengan pasangan beradik yang bernama Alya Najwa dan adiknya Aida Qistina.. mereka suka main baby... masing-masing ade baby doll... yang si kakak ni peramah orangnye... kebetulan fadh pakai brooch yang fadh buat.. Alya tanye "Mana Aunty dapat bintang ni? cantiklah.. Alya nak, boleh?". fadh hanye tersenyum.. hehe, klu ikutkan hati, memang nk bagi aje kat Alya.. tapi, kalau bagi kat Alya, mesti Aida nak jugak.. fadh bawak satu je bintang tu.. Masa nak balik, Alya cakap "Aunty, nanti datang lagi tau...". hehe, "ok", jawab fadh... 


Keesokan harinya, erm.. ade majlis pertunangan pulak.. yang bertunang ni kire pangkat makcik fadh la.. kat sini lagi ramai budak kecik yang fadh jumpe... antarenye.......... Adam, Umar, Hawa, Sapiyah, Aqilah dan Aisyah...... sampai je, ade la sorang budak laki nie ckp "Hei you, you pegi mane? lama i tak nampak you.." hoho.. sudah...... "sape plak le budak laki nie?" fadh pon jawab le, konon2 kenal dye.. "i kat rumah i le.." pastu, mak tegur dak laki tu.. "Adam berapa tahun?" "Enam", jawabnye... ooooooooooooooooooo.... budak nie..... yang gi majlis kawen angah dulu......... anak pak uda... cucu Tok Busu.... hahaha... dye ingat fadh lagi rupenye... terharu... :p pastu, ntah macam mana boleh terapat plak ngan Adam ni.. nakal sungguh la budak nie.. macam-macam dye buat.. meludah le, baling puntung rokok le... haish.... sabo je la... huhu.. Adam ni jeles dangan adik dye, Umar.. bila fadh pangku Umar je.. terus dye jadi baik.. hee~~ dye pon nak pangku jugak... Adam ni manje orangnye, walaupon muke dye nampak brutal.. hoho.. masa mak Adam ajak makan pon, dye taknak.. nak fadh suap.. "I nak u suap i..".. erk??? terlebih sudah... hmmm... layan ajelah~~ tmasa ajak balik pon, adam nak ikot... hahah... serius! siap mintak izin daripada ayah dye... tapi, ofkos le ayah dye tak bagi kan... hehehe... ade satu persamaan dengan aida.. Adam pon tanye pasal bintang... Adam cakap... "cantiklah bintang ni... I nak, boleh??" "u nak?? penat i buat tau... erm, tak boleh la.. kalau u ambik nanti, i nak pakai ape??" hehe... ade sesuatu yang menyentuh hati.... masa nak balik...... Adam cakap... "you.. you.. i love you..." hahah... malu...:p pastu fadh pon jawab... "i love you too..." "Adam senyum je..." "comel!!" hanya dalam hati..^_^


tak tau ape sebenarnye motif fadh buat entry nie.. hahahaha............. fadh rase..... fadh makin sayang dengan budak-budak la..... tak kesah pon budak tu selekeh ke.. smart ke.. but.. fadh still sayang diaorang... really3.... macam senang je nak rapat dengan budak-budak ni... tapi, ofkos la kena jage hati diaorang kan... sekali budak-budak dendam dengan kita... selamanye diaorang takkan suka kita.. INGAT tu!!! 


p/s: untuk diri sendiri terutamanye.....


bintang-bintang kecil yang mereka inginkan.....

sekian sahaja.....
wassalam.....


Older Post | Newer Post


Story About Stuff Links




Thanks